Strona główna » Trądzik niemowlęcy

Trądzik niemowlęcy

Trądzik niemowlęcy i noworodkowy może być obecny na skórze dziecka już od urodzenia, choć czasami pojawia się nawet do kilku tygodni od urodzenia. Zmiany na skórze dotykają co piąte dziecko, w większości chłopców.

Trądzik powstaje w wyniku przedostawania się do krwioobiegu dziecka hormonów od mamy podczas ciąży. Trądzik niemowlęcy na twarzy – to najczęstsza, typowa lokalizacja zmian takich jak: zaskórniki, grudki, krosty oraz torbielki.

Co na trądzik niemowlęcy? Trądzik niemowlęcy leczenie.

Jeżeli chodzi o leczenie to mam dobrą wiadomość – trądzik w większości przypadków ustępuje samoistnie. Nie trzeba nic stosować.

W przypadkach bardziej nasilonych, trwających dłużej niż przeciętnie, pediatra może przepisać Wam miejscowy preparat z cynkiem, z antybiotykiem (erytromycyną) lub specjalnie robiony w aptece łączony preparat (antybiotyk i cynk). Bardzo rzadko stosuje się antybiotyk doustnie.

Trądzik niemowlęcy ile trwa?

Trądzik niemowlęcy trwa zwykle do 3 – 6 miesiąca życia dziecka.

Trądzik niemowlęcy a skaza białkowa.

Jak odróżnić trądzik niemowlęcy od skazy białkowej – porównanie.

Opiekunowie często mają wątpliwości jak odróżnić skórne objawy alergii na białka mleka krowiego (czasami przez niektórych nazywanej skazą białkową) od trądziku niemowlęcego. Szczerze mówiąc ciężko jest się pomylić 🙂 Alergia na białka mleka krowiego daje zmiany skórne głównie pod postacią suchości, zaczerwienienie, złuszczania i świądu skóry na policzkach, szyi, zgięciach łokci i kolan, natomiast trądzik to tak jak wspominaliśmy grudki, zaskórniki i torbielki na twarzy. Alergii będą towarzyszyć inne objawy biegunka, cuchnące stolce, bóle brzuszka.